BUK - Ansökan om tilläggsbelopp - Kommunala verksamheter
Den här tjänsten kräver inloggningFör att de förskolor och skolor som ansöker om tilläggsbelopp ska få de bästa förutsättningarna hanteras ansökningar löpande under verksamhetsåret utifrån de identifierade och aktuella behoven.
Det åligger verksamheten att meddela verksamhetschef för central barn- och elevhälsa om eleven slutar. Enheten blir återbetalningsskyldig om detta ej rapporteras skyndsamt.
Beslutet gäller läsårsvis.
Ansökningar kan avse max två terminer framåt men aldrig retroaktivt för terminer före den innevarande.
Anvisning:
E-tjänsten och övriga handlingar diarieförs på Barn-, utbildnings- och kulturförvaltningen och hanteras utifrån offentlighets- och sekretesslagen.
Vi tillämpar enkel delgivning via e-post och överklagstiden startar vid delgivning.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Enligt Flens kommuns bevarande- och gallringsplan.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Centrala barn- och elevhälsan
barnochelevhalsa@edu.flen.se
Centrala barn- och elevhälsan
barnochelevhalsa@edu.flen.se
0157-43 02 31