Behov av e-tjänst
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som chef eller delegerad ansvarig på socialförvaltningen anmäla behov av ny e-tjänst.
Utveckling av ny e-tjänst görs av utsedd e-tjänsteadministratör i verksamheten som äger e-tjänsten med stöd av förvaltningens e-tjänstesamordnare.
Verksamheten tar ansvar för sina egna e-tjänster och dess information.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Personuppgifterna sparas i e-tjänsten under den tid beställningen hanteras
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Social- och arbetsmarknadsnämnden och Vård- och omsorgsnämnden
soc@flen.se
Socialförvaltningens e-tjänstesamordnare
eva.norman@flen.se
0157-43 03 31